Jak przygotować się przed oddaniem sprzętu do naprawy

Jak przygotować urządzenie przed wysłaniem go do CTDI?


Przed oddaniem sprzętu do serwisu upewnij się, że wykonałeś wszystkie niezbędne czynności przygotowawcze. Szczególnie warto zadbać o:

  • wykonanie kopii zapasowej wszelkich danych m.in. zdjęć, nagrań, dzwonków, książki adresowej, oprogramowania, aplikacji i ich usunięcie z urządzenia; dane pozostawione na urządzeniu zostaną utracone w trakcie naprawy; serwis i Producent nie ponoszą odpowiedzialności za ich utratę (zgodnie z zapisami w warunkach gwarancji),
  • spisanie numeru IMEI telefonu (15 cyfrowy numer identyfikacyjny, umieszczony na naklejce znamionowej w telefonie lub dostępny po wybraniu kodu: *#06#) lub numeru seryjnego SN laptopa (serial numer - umieszczony na naklejce na spodzie laptopa), więcej informacji jak znaleźć IMEI i SN - będą one potrzebne do uzyskania informacji o statusie naprawy poprzez stronę CTDI
  • wykonanie czynności, które mają na celu ochronę Twojej prywatności - dotyczy to przede wszystkim usunięcia prywatnych danych, zdjęć oraz kart i oznaczeń, umożliwiających wykonywanie płatności elektronicznych przez telefon,
  • usunięcie karty SIM - w serwisie urządzenie jest sprawdzane na kartach testowych,
  • usunięcie wszelkich dodatkowych akcesoriów, takich jak etui, zawieszki, folie ochronne, szkło hartowane,
  • dezaktywację funkcji, które blokują dostęp do sprzętu, takich jak FindMyiPhone (instrukcję jak wyłączyć funkcję FMi znajdziesz na naszym kanale You Tube), blokada ponownej aktywacji w Galaxy Note 3 i Galaxy S5 czy usunięcie konta Google na telefonach z systemem Android od wersji 5.1, kod zabezpieczający telefon; pozostawienie tych blokad i funkcji może spowodować znaczne wydłużenie procesu naprawy, a nawet ją uniemożliwić.
  • dokładne opisanie usterki - im bardziej konkretne informacje otrzymamy, tym lepiej będziemy w stanie wykonać usługę,
  • odpowiednie zabezpieczeniu przesyłki przed uszkodzeniem w transporcie i wilgocią (jeśli samodzielnie przesyłasz sprzęt do serwisu) - zobacz film: jak zabezpieczyć urządzenie.

 

Dodatkowo, Użytkowników marki Lenovo, którzy zakupili urządzenie przed lipcem 2016 roku, zachęcamy do zaktualizowania statusu gwarancji na stronie Producenta. Urządzenia zakupione przed tą data mają w bazie Lenovo roczną gwarancję. Można ją wydłużyć do 2 lat. Serwis, przed podjęciem naprawy urządzeń, które są użytkowane dłużej niż rok, przedłuża gwarancję, jednak wydłuża to czas naprawy. Dlatego zachęcamy do samodzielnego wejścia na stronę i wypełnienie formularza - KLIKNIJ, BY PRZEJŚĆ NA STRONĘ


WAŻNE! Jeśli usterka urządzenia jest lub może być związana z używanymi akcesoriami (np. bateria, ładowarka, zestaw słuchawkowy), prosimy o dołączenie ich do przesyłki. Ułatwi to diagnozę uszkodzenia. Wysyłane akcesoria powinny być wymienione w formularzu zgłoszenia.

Poniżej prezentujemy kilka praktycznych wskazówek jak przygotować urządzenie przez przekazaniem go do serwisu.

Usunięcie kart i oznaczeń bankowości mobilnej

Wiele banków udostępniło swoim Klientom nowe narzędzia do bankowości mobilnej. Jeśli z nich korzystasz, przed oddaniem telefonu do serwisu pamiętaj o usunięciu wszelkich elementów, które są związane z korzystaniem z bankowości mobilnej, a nie stanowią integralnej części naprawianego urządzenia. W szczególności należy pamiętać o usunięciu:

  •     kart SIM NFC (sim centric),
  •     kart microSD z zainstalowaną aplikacją płatniczą,
  •     naklejek zbliżeniowych Pay Pass.

WAŻNE! Właściciel telefonu ponosi odpowiedzialność za udostępnienie kart i naklejek, związanych z bankowością mobilną osobom trzecim. Dlatego bardzo ważne jest, by usunąć je z telefonu przed przekazaniem go do serwisu.

Wyłączenie blokady ponownej aktywacji w Galaxy Note 3 i w Galaxy S5

Funkcja ta uniemożliwia korzystanie z urządzenia przez kogokolwiek po wykonanym resecie ustawień (np. po kradzieży, zgubieniu). Naprawa urządzenia z tytułu gwarancji producenta może odbyć się tylko kiedy funkcja blokady w telefonie jest wyłączona.

Blokada wiąże się z dostępem do konta Samsung (login, hasło), które wyznacza użytkownik poprzez ustawienia konta Samsung podczas konfiguracji urządzenia:
Ustawienia -> Bezpieczeństwo -> Blokada ponownej aktywacji.

Dezaktywacje funkcji blokady ponownej aktywacji (Re-activation Lock) można wykonać w następujący sposób:
Ustawienia -> Bezpieczeństwo -> Blokada ponownej aktywacji (tu można zmienić ustawienia przez wybór odpowiedniej opcji, konieczne będzie wpisanie hasła i loginu podanego podczas aktywacji).

Usunięcie konta Google


W systemie Android od wersji 5.1, Google zaimplementował nowe zabezpieczenie przed kradzieżą o nazwie FRP - Factory Reset Protection. Jeżeli użytkownik jest zalogowany do konta Google, to część z czynności serwisowych takich jak reset do ustawień fabrycznych spowodują, że bez podania danych logowania do konta, nie będzie można używać urządzenia. Ze względu na to, że dane logowania do konta Google nie są jawne dla serwisu, konieczne będzie przeprowadzenie dodatkowych czynności, mających na celu wyłączenie zabezpieczenia, co może wydłużyć czas obsługi.

Prosimy zatem o usunięcie konta Google z urządzenia przed wizytą w serwisie. Usunięcie konta nie skasuje go, a po wykonaniu naprawy będzie można ponownie się do niego zalogować. Żeby usunąć konto Google, trzeba w Ustawieniach urządzenia wejść w kategorię Użytkownik i backup i wybrać opcję Usuń konto. Film z dokładną instrukcją jak sprawdzić wersję systemu i usunąć konto Google dostępny jest na naszym kanale You Tube: https://www.youtube.com/watch?v=hnAdlO1uGI0